შეფასების რუბრიკა

შეფასების რუბრიკები მათემატიკაში
შეფასების რუბრიკები მათემატიკაში
2016-2017 სასწავლო წელი
საშინაო დავალება
შედეგები
1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
საკუთარი აზრის დასაბუთება
არ არის ჩართული
იშვიათად ერთვება
პერიოდულად ერთვება
აქტიურია
აქტიურია,რედუქტიულია
სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება
არ გამოთქვამს საკუთარ აზრს
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრს
პერიოდულად გამოთქვამს საკუთარ აზრს
გამოთქვამს საკუთარ აზრს
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი და ასაბუთებს მას
დავალების სისტემატურად შესრულება
არ ასრულებს დავალებას
პერიოდულად ასრულებს დავალებას, ისიც არასწორად
დავალებას ასრულებს ხშირი ხარვეზებით
დავალებას ასრულებს მცირე ხარვეზებით
სისტემატურად ასრულებს დავალებას
ვერ გაიაზრებს დავალებას, ვინაიდან არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
პერიოდულად ასრულებს დაბალებას, ისიც გაუაზრებლად
ცდილობს
სწორად გაიაზრებს დავალებას
სწორად გაი-          შემოქმედებითად
                                 უდგება  ყველა სახის
                                  დავალებას
აზრებს
დავალებას



ჯგუფური მუშაობა

#
შედეგი
ქულა
1
იცავს დროის ლიმიტს
1
2
პოულობს პრობლემის გადაჭრის ოპტიმალურ გზას
2
3
იცავს ტოლერანტობას
1
4
პრობლემების შეჯერებით აღწევს მიზანს
2
5
 პოზიციას ამყარებს არგუმენტებით
2
6
მინი პრეზენტაცია გამართულია სალიტერატურო ენით
1
7
აკრიტიკებს აზრს და არა პიროვნებას
1








პრეზენტაცია
#
შედეგი
ქულა
1
პასუხობს სათაურს
2
2
შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
1
3
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
1
4
საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის მეცნიერულ ტერმინოლოგიას
2
5
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
1
6
 ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს
1
7
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
8
იცავს დროის ლიმიტს
1

დისკუსია
#
შედეგი
ქულა
1
წარმოადგენს საკუთარი (ჯგუფის) პოზიციას
1
2
მკაფიოდ დაგასაგებად აყალიბებს აზრს
2
3
 მსჯელობს არგუმენტირებულად
1
4
აკეთებს დასკვნას
1
5
მოჰყავს არგუმენტები საკუთარი აზრის გასამყარებლად
2
6
თანმიმდევრულად,შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
1
7
ფლობს აუდიტორიას
1
8
კორექტულია ოპონენტის (განსხვავებული აზრის) მიმართ,ისმენს და კონსთრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
1


პრაქტიკული მუშაობა
#
შედეგი
ქულა
1
ტექსტის წაკითხვა და გააზრება
1
2
აქვს მოცემულ ყველა მითითებაზე ადეკვატური პასუხი
3
3
სათქმელს ასაბუთებს ტექსტური მასალით
3
4
გააჩნია დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი
2
5
იცავს წერის ნორმებს
1



საკლასო დავალებები
შედეგები
1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
მათემატიკური ცნების ტერმინების ცოდნა
დახმარების გარეშე ვერ აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს,ვერ მოჰყავს მაგალითები
არასრულყოფილად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს,უჭირს მაგალითებისა და ფორმულების დასახელება
ძირითადად აყალიბებს მათემატიკურ ცნებებს, მოჰყავს ფორმულები და მაგალითები
იცის ცნებები, მოჰყავს მაგალითები
ყოველთვის იცის ცნებები, განმარტებები. მოჰყავს მაგალითები
კავშირი მათემატიკურ გამოსახულებასა და ამოცანებს  შორის
დახმარების გარეშე ვერ ამყარებს კავშირს მათემათიკურ გამოსახულებებსა და ამოცანებს შორის
არასრულყოფილია და ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის
ძირითადად  ამყარებს კავშირს სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის
ამყარებს კავშირს  სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის იშვიათად უშვეს შეცდომებს
ყოველთვის ამყარებს კავშირს  სხვადასხვა ამოცანებსა და გამოსახულებებს შორის . შედეგი მიღწეულია
დავალების სისტემატიურად შესრულება
არ ასრულებს დავალებას
პერიოდულად ასრულებს დავალებას, ისიც არასწორად
დავალებას ასრულებს ხშირირი ხარვეზებით
დავალებას ასრულებს მცირე ხარვეზებით
სისტემატიურად ასრულებს დავალებას
გამოთვლები
გამოთვლები არ მეტყველებს ამოცანის გაგებაზე. შედეგი არაადეკვატურია
არასრულყოფილად აკეტებს გამოთვლებს.შედეგები არასრულყოფილია
გამოთვლები მეტ-ნაკლებად სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკურ ხარვეზებს
გამოთვლები სწორია, თუმცა შეიცავს ტექნიკურ ხარვეზებს
გამოთვლები სწორია, გამოყენებული აქვს გამოთვლების ოპტიმალური ხერხი
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
1.    სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასება: განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
2.    განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ადგენს მოსწავლისმიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში.განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.
3.    განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული მოსწავლის განვითარებისდინამიკას და ხელს უწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას. განმავითარებელიშეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებები, როგორიცაა სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა დასხვ.
4.    განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებების აღწერილობა

განმავითარებელი
განმსაზღვრელი
მიზანი
სწავლის ხარისხისგაუმჯობესება;

მოსწავლის განვითარებისხელშეწყობა
სწავლის ხარისხისგაკონტროლება;
მოსწავლის მიღწევისდონის დადგენაეროვნული სასწავლოგეგმით  განსაზღვრულმიზნებთან მიმართებაში;
აკადემიური მოსწრებისდონის განსაზღვრა
შეფასებისსაგანი
სწავლის პროცესი
სწავლის შედეგი
შეფასებისშედეგადმიღებულიგადაწყვეტილება
წინსვლის ხელშესაწყობადგანსხვავებული აქტივობისშერჩევასწავლებისსტრატეგიის შეცვლა,რჩევა-დარიგების მიცემადა  სხვ.
მომდევნო ეტაპზე(კლასში/საფეხურზედაშვება/არდაშვება
წარმარტებისკრიტერიუმებისგანსაზღვრა
კონკრეტული მოსწავლისწინსვლის საფუძველზე  (საკუთარ მიღწევებთან მიმართებით - რა დონესფლობდარა დონესფლობს)
იმის საფუძველზეთურამდენად მიაღწიასტანდარტითგანსაზღვრულ შედეგებს(ყველასათვის საერთოსტანდარტით დადგენილ   ნორმასთან მიმართებაში)
შეფასებისსაშუალებები
თვით/ურთიერთშეფასებისრუბრიკა;
კითხვარი;
სიტყვიერი (ზეპირი/წერილობითიკომენტარი;
უნარის განვითარებისდონის აღწერა.
ქულა
                                       
                                                                                                                               
ქულები
შეფასების  დონეები
10
მაღალი
9
8
საშუალოზე მაღალი
7
6
საშუალო
5
4
საშუალოზე დაბალი
3
2
დაბალი
1








შეფასების კომპონენტები  მათემატიკაში

1) საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები

შეიძლება შეფასდეს შემდეგი ცოდნა და უნარ-ჩვევები
1.       მათემატიკური ცნებებისა და დებულებების გამოყენება;
2.       კავშირებისა და მიმართებების დადგენა;
3.       მათემატიკური ობიექტების წარმოდგენა და მათემატიკური ენის ფლობა;
4.       მსჯელობა დასაბუთება;
5.       ამოცანის ჩამოყალიბება;
6.       მოდელირება;
7.       ამოცანის ამოხსნის გზა და მისი რეალიზება;
8.       გამოთვლები;
9.       დამხმარე ტექნიკური საშუალებებისა და საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება.




 შეფასების ზოგადი რუბრიკა ტექსტური ამოცანისათვის (წერითი დავალება)
·         ამოცანის მონაცემების ორგანიზება;
·         ადეკვატური აღნიშვნების შემოტანა;
·         ამოხსნის გზის მოძებნა;
·         ამოხსნის გზის რეალიზება და პასუხის მიღება.


კონკრეტული რუბრიკის ნიმუში
ტექსტური ამოცანა, რომლის ამოხსნა მოითხოვს განტოლების შედგენას და ამოხსნას

საფეხურები
ქულა
ამოცანის მონაცემების ორგანიზება
ამოხსნისათვის საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ამოცანის ტექსტიდან
0 - 1
მონაცემების ორგანიზება და ისეთი ხერხით ჩაწერა, რომელიც აადვილებს ამოხსნის გზის მოძებნას
0 - 1
ადეკვატური აღნიშვნების შემოტანა
საძიებელი სიდიდეების გამოყოფა
0 - 1
საძიებელი სიდიდეებისათვის ასოითი აღნიშვნების შემოღება
0 - 1
მათემატიკური ობიექტებისა და პროცედურებისათვის სწორი აღნიშვნების გამოყენება (მაგალითად: ფუნქციის, ალგებრული მოქმედების)
0 - 1
ამოხსნის გზის მოძებნა
განტოლების შედგენის წინმსწრები მსჯელობა
0 - 1
განტოლების შედგენა
0 – 1
ამოხსნის გზის რეალიზება და პასუხის მიღება
განტოლების ამოხსნის ხერხის მოძებნა
0 - 1
განტოლების ამოხსნა და პასუხის მიღება
0 – 1 - 2

No comments:

Post a Comment